Ik ben Frank en sinds 1991 gehuwd met Kristel en vader van twee dochters Sara en Manta.
De Mantamicrobe had al toegeslagen voor ik mijn rijbewijs had.
Dit door dat ik samen met een vriend lid was van de supportersclub van Guy Colsoul.
Toen ik in 1985 mijn rijbewijs behaalde, kocht ik door gebrek aan financiële middelen een Kadett C van 10 jaar oud.
Ongeveer twee jaar later kreeg ik een ongeval en was de Kadett niet meer te herstellen en kon ik in de garage voor een gunstige prijs een Ford Escort kopen, maar na twee jaar er mee te rijden nog moeilijker door de keuring te krijgen, besloot ik hem aan de kant te zetten.
Ik ging dan op zoek naar ne Manta.
Na een poosje zoeken vond ik een rode Manta B 1800 van 1984.
Maar enkele jaren later door de vele kilometers tussen huis en werk, en door het vele verbruik, besloot ik hem van de hand te doen.
Ik kocht een Celica en nog later een BMW.
Doordat geen van beide auto's kon tippen aan een Manta besloot ik in 1995 een grijze Manta GSI van 1986 te kopen.
In maart 1996 zag ik toevallig een affiche hangen van een Mantaclub die op 20 april een fuif gaven in Waanrode.
Doordat ik die avond niet aanwezig kon zijn, ging ik 's maandags naar het gemeentehuis te Kortenaken om daar uit te zoeken wie de zaal had afgehuurd.
Daar kreeg ik het adres van de voorzitter en dinsdag 22 april 1996 ging ik langs bij Rudy.
Daar werd ik dadelijk lid van de club.

Later dat jaar kocht ik een GSI bij die ik opmaakte tot een witte Manta met de opelkleuren (voorbeeld van een Manta van Guy Colsoul).
De jaren die volgden kocht ik nog enkele Manta's bij.
Die werden gesloopt voor onderdelen : een 1600, een 1800, GSI, 2 CC's en een 400 kit.
Ook was ik in het bezit gekomen van twee A-modellen, maar door gebrek aan tijd en de keuze tussen A en B model, besloot ik de A-modellen terug te verkopen.
Achteraf kocht ik een SR met LPG in een nog zeer goede staat.
Hiermee heb ik nog twee jaren gereden.
Ondertussen was ik ook toegetreden tot het bestuur van de club.
Momenteel ben ik in het bezit van een 400-model en ben ik een Manta van september 1975 aan het opknappen.
Er wacht nog een 400-model met 3000 motor, die ik kocht in Nederland, op restauratie.
Samen met de verzameling van 6 Manta's ben ik een aantal jaren geleden met de hulp van Koen een verzameling gestart van miniaturen, documentatie en alles wat je kan vinden over Manta's.
Dit is intussen uitgegroeid tot een verslaving ....
Momenteel bezit ik 74 verschillende schaalmodellen, talloze folders, documentatie en gadgets, een tattoe van een Mantarog en zelfs een dochter die de naam Manta kreeg.
Volgens sommige mensen in mijn omgeving ben ik gek geworden.
Maar wie met een Manta rijdt, weet dat een Manta meer is dan een auto !